-
- BWL - Investition und Finanzierung (574)
- BWL - Unternehmensführung, Management, Organisation (527)
- BWL - Offline-Marketing und Online-Marketing (256)
- BWL - Rechnungswesen, Bilanzierung, Steuern (228)
- BWL - Handel und Distribution (208)
- BWL - Marktforschung (167)
- BWL - Beschaffung, Produktion, Logistik (160)
- BWL - Controlling (142)
- BWL - Sonstiges (92)
- BWL - Customer-Relationship-Management, CRM (92)
- BWL - Recht (85)
- BWL - Wirtschaftspolitik (43)
- BWL - Wirtschafts- und Sozialgeschichte (30)
- BWL - Unternehmenskommunikation (26)
- BWL - Bank, Börse, Versicherung (23)
- Didaktik - BWL, Wirtschaftspädagogik (23)
- BWL - Unternehmensethik, Wirtschaftsethik (19)
- BWL - Unternehmensforschung, Operations Research (17)
- BWL - Unternehmensgründung, Start-ups, Businesspläne (16)
- BWL - Revision, Prüfungswesen (13)
- BWL - Informationswissenschaften, Informationsmanagement (8)
- BWL - Allgemeines (8)
- BWL - Industriebetriebslehre (2)
- BWL - Organisation (2)
- Informatik - Internet, neue Technologien (1)
- Pädagogik - Hochschulwesen (1)
- Verkehrswissenschaft (1)
- Jura - Zivilrecht / Handelsrecht, Gesellschaftsrecht, Kartellrecht, Wirtschaftsrecht (1)
- Ingenieurwissenschaften - Wirtschaftsingenieurwesen (1)
- VWL - Fallstudien, Länderstudien (1)
- VWL - Finanzwissenschaft (1)
-
-
-
-
The impact of a strong global Employer Brand in the war for talent
©2009 Bachelorarbeit -
-
Football World Cup 2010 in South Africa
A comparison between German football tourists' expectations and the planned tourism marketing activities of the venue Port Elizabeth©2008 Diplomarbeit -
Global Advertising in a Cultural Context
©2008 Diplomarbeit -
The label can give (imaginary) wings: The Placebo Effect of Energy Drinks
©2007 Diplomarbeit -
Methods for Assessing Brand Value
A Comparison between the Interbrand Model and the BBDOs Brand Equity Evaluator model©2007 Masterarbeit -
Analytic and Strategic Approaches to the Development of International (European) Markets
Taking the Example of the US-Pixel-Magic Imaging Company©2000 Diplomarbeit -
Nonparametric Inference of Utilites
Entropy Analysis with Applications to Consumer Theory©2006 Doktorarbeit / Dissertation -
-
IMC: strong in theory but struggling in practice
Practical guidance for the adaptation of IMC©2006 Bachelorarbeit -
Employer Branding
A holistic concept of Strategic Brand Management for attracting and retaining a companys Right Potentials - with the example of Degussa AG©2006 Diplomarbeit -
Balancing Cultural and Corporate Identity Aspects in Standardising and/or Localising Websites
A Contingency Approach©2005 Diplomarbeit -
Successful Branding
A critical examination of Customer Experience Management for Persona International©2005 Diplomarbeit -
Haben Fußball-Testimonials eine bessere Performance?
©2013 Bachelorarbeit -
Just-in-Time Information Feeding
Chancen und Herausforderungen für den Online Handel©2017 Masterarbeit -
Der Begriff von Marke. Geschlechtsdimensionen der Marke
©2016 Hausarbeit -
-
-
-
Marktanalyseinstrumente und Marketingmix für das Projekt „Kinderprodukt für einen Sekthersteller“
Student Consulting Analyse©2012 Zusammenfassung -
Analyseinstrumente für die Produktentwicklung eines Kinderpartygetränkes
Fallstudie©2012 Zusammenfassung -
Planung und Realisierung einer Präferenzstrategie
dargestellt am Beispiel von Nespresso©2014 Bachelorarbeit