-
- BWL - Offline-Marketing und Online-Marketing (15)
- BWL - Unternehmensführung, Management, Organisation (15)
- Informatik - Wirtschaftsinformatik (10)
- BWL - Investition und Finanzierung (8)
- BWL - Handel und Distribution (7)
- BWL - Customer-Relationship-Management, CRM (6)
- Medien / Kommunikation - Medienökonomie, -management (5)
- BWL - Marktforschung (4)
- Führung und Personal - Sonstiges (4)
- Medien / Kommunikation - Printmedien, Presse (4)
- Elektrotechnik (3)
- Medien / Kommunikation - Film und Fernsehen (3)
- BWL - Unternehmenskommunikation (3)
- Soziologie - Kultur, Technik und Völker (3)
- Tourismus - Sonstiges (3)
- Ingenieurwissenschaften - Nachrichtentechnik / Kommunikationstechnik (3)
- BWL - Beschaffung, Produktion, Logistik (3)
- Informatik - Angewandte Informatik (2)
- Politik - Internationale Politik - Thema: Frieden und Konflikte, Sicherheit (2)
- Medien / Kommunikation - Technische Kommunikation (2)
- BWL - Wirtschaftspolitik (2)
- Informatik - Internet, neue Technologien (2)
- Gesundheit - Pflegewissenschaft - Sonstiges (1)
- BWL - Sonstiges (1)
- Psychologie - Sozialpsychologie (1)
- Informatik - Software (1)
- Politik - Internationale Politik - Thema: Entwicklungspolitik (1)
- Amerikanistik - Sonstiges (1)
- Design (Industrie, Grafik, Mode) (1)
- VWL - Makroökonomie, allgemein (1)
- Jura - Zivilrecht / Handelsrecht, Gesellschaftsrecht, Kartellrecht, Wirtschaftsrecht (1)
- Medien / Kommunikation - Multimedia, Internet, neue Technologien (1)
- BWL - Unternehmensforschung, Operations Research (1)
- Politik - Internationale Politik - Thema: Europäische Union (1)
- Politik - Internationale Politik - Thema: Globalisierung, pol. Ökonomie (1)
- BWL - Controlling (1)
- Kulturwissenschaften - Sonstiges (1)
- Pädagogik - Kindergarten, Vorschule, frühkindl. Erziehung (1)
- Gesundheit - Sonstiges (1)
- Pädagogik - Wissenschaft, Theorie, Anthropologie (1)
- Politik - Internationale Politik - Thema: Int. Organisationen u. Verbände (1)
- Politik - Klima- und Umweltpolitik (1)
- Informatik - Computerlinguistik (1)
- Amerikanistik - Literatur (1)
- Tourismus - Hotelmanagement (1)
- Agrarwissenschaften (1)
- Raumwissenschaften, Stadt- und Raumplanung (1)
- Informatik - Theoretische Informatik (1)
- Geowissenschaften / Geographie - Regionalgeographie (1)
- Sozialwissenschaften allgemein (1)
-
Strategic Corporate Communications in Mergers & Acquisitions
©2003 Diplomarbeit -
Cross-Cultural Business Communication
Intercultural competence as a universal interculture©2007 Diplomarbeit -
Communication of global companies with the capital market
©1998 Doktorarbeit / Dissertation -
-
Code-Switching in Computer-Mediated Communication
A Case-Study of Croatian-English Discussion Forums©2007 Magisterarbeit -
An Approach to an Accountable Client-Communication Mix in the Banking Industry
Exemplified at WestLB AG©2007 Masterarbeit -
Web 2.0: User-Generated Content in Online Communities
A theoretical and empirical investigation of its Determinants©2007 Bachelorarbeit -
-
-
-
Intercultural Issues in Online Communication: A German-Egyptian Comparison
©2006 Diplomarbeit -
-
Language and Business
International Communication Strategies in Saxon Small and Medium-Sized Companies©2004 Doktorarbeit / Dissertation -
Customer Relationship Management for Luxury Skin Care Brands in the Selective Cosmetics Sector
A situational analysis considering communication tools, opportunities and limitations©2003 Diplomarbeit -
-
From Global Policy to Local Reality at a World Heritage Site
A Critical Analysis of the Outreach and Educational Program of the ‘Friends of Nature’ organization in southern Belize©2008 Diplomarbeit -
-
IMC: strong in theory but struggling in practice
Practical guidance for the adaptation of IMC©2006 Bachelorarbeit -
The contribution of telepresence to support distance management
©2010 Masterarbeit -
Investor Relations and Corporate Reporting
An empirical analysis of 10-DAX companies©2008 Masterarbeit -
Corporate Reputation and its Importance for Business Success
A European Perspective and its Implication for Public Relations Consultancies©2002 Masterarbeit -
-
Cultural Knowledge
An Ethical Deconstruction of the Concept as a Foundation for Respect for Cultural Differences from a Post-Colonial and Levinasian Perspective©2010 Masterarbeit -
How important is Web 2.0 for the tourism sector and how can the industry apply to this trend?
Business Research Project©2009 Bachelorarbeit -
Digital Interactive Installations
Programming interactive installations using the software package Max/MSP/Jitter©2006 Diplomarbeit