-
- BWL - Handel und Distribution (227)
- BWL - Offline-Marketing und Online-Marketing (97)
- Informatik - Wirtschaftsinformatik (32)
- BWL - Customer-Relationship-Management, CRM (21)
- Medien / Kommunikation - Medienökonomie, -management (14)
- BWL - Beschaffung, Produktion, Logistik (13)
- BWL - Unternehmensführung, Management, Organisation (11)
- BWL - Rechnungswesen, Bilanzierung, Steuern (7)
- BWL - Sonstiges (6)
- BWL - Investition und Finanzierung (6)
- Tourismus - Sonstiges (5)
- BWL - Recht (4)
- BWL - Marktforschung (4)
- BWL - Controlling (4)
- Jura - Zivilrecht / Handelsrecht, Gesellschaftsrecht, Kartellrecht, Wirtschaftsrecht (2)
- Informatik - Software (2)
- Informatik - Internet, neue Technologien (2)
- Jura - Europarecht, Völkerrecht, Internationales Privatrecht (2)
- Gesundheit - Ernährungswissenschaft (1)
- Tourismus - Hotelfach / Gaststättengewerbe (1)
- Energiewissenschaften (1)
- Ingenieurwissenschaften - Bauingenieurwesen (1)
- Geowissenschaften / Geographie - Wirtschaftsgeographie (1)
- BWL - Unternehmensgründung, Start-ups, Businesspläne (1)
- Informatik - Künstliche Intelligenz (1)
- Politik - Internationale Politik - Thema: Entwicklungspolitik (1)
- Tourismus - Hotelmanagement (1)
- Physik - Kernphysik, Teilchenphysik, Molekularphysik, Festkörperphysik (1)
- BWL - Unternehmensethik, Wirtschaftsethik (1)
-
-
-
E-Commerce als alternativer Vertriebsweg für den Lebensmitteleinzelhandel
©2000 Diplomarbeit -
The Influence of Business Associations in the European Decision Making Process
A Case Study of the European Chamber of Commerce and Industry (Eurochambres)©2000 Diplomarbeit -
El intercambio comercial, cultural y tecnológico entre el pueblo Argentino y el pueblo Tunecino
Una visión a partir de Túnez y una propuesta abierta a la Argentina©2005 Masterarbeit -
-
-
-
-
HRM Issues for German Companies Establishing a Subsidiary in Indonesia
©2009 Masterarbeit -
Uniformity in the Application of CISG Provisions
A Case Analysis on Selected Issues©2005 Masterarbeit -
-
Cross-Cultural Differences
American, German, Japanese and Chinese Nagotiation styles©2007 Diplomarbeit -
-
European spirit, adaption to market economy and national identity in Poland and Ukraine
National culture and its influence on the European Integration, advertising and entrepreneurship©2008 Masterarbeit -
-
-
Intercultural Issues in Online Communication: A German-Egyptian Comparison
©2006 Diplomarbeit -
Chinese Business Culture
©2006 Diplomarbeit -
Counterfeiting in the People´s Republic of China
Analysis of Impact, Drivers and Containment Options concerning increased Counterfeiting©2006 Diplomarbeit -
-
Cultural Problems within International Joint Ventures in China
©2004 Diplomarbeit -
Opportunities and Drawbacks of Extended Opening Hours versus Online Shopping in the German Food Trade
On the Basis of a Consumer Behaviour Analysis©2003 Diplomarbeit -
The takeover of Rover Group Ltd. by BMW AG
Goals, investments, mistakes and consequences of international investment decisions©2002 Bachelorarbeit -